Vilket idrotts år 2010 kan bli!!!

Sitter och zippar på lite vin och filosoferar lite. Vilket sjukt bra idrotts år 2010 kan bli! Vet inte vad det beror på men måste säga att jag blivit ännu mer sportintresserad sen jag kom till Australien, kanske beror på att idrotterna här håller så sjukt lågt underhållningsvärde eller att jag bara har mycket tid över när jag inte har hockeyn och extra jobb på banken.

Om vi börjar med inatt svensk tid så börjar NFL, många gillar inte sporten, tror det mest beror på att dom inte förstår den, sjukt cool enligt mig, och för er som inte visste det så är det NFL som har överlägset största publik snittet för en liga, ca 70 000 per match 2005 då den näst största publikligan var tyska Bundesliga med ca 25 000 mindre... I år håller jag stenhårt på "Dallas Cowboys" , anrikt lag som vunnit näst mest "Super-bowl" genomtiderna, dock håller jag på dom för att jag fastnat vid serien "Friday Night Lights", för er som någon gång spelat i en lagidrott, SE DEN!



1:a oktober börjar NHL vilket jag är så sjukt taggad på! Hoppas att "Capitals" med Ovve och Bäckström kan leverera och gå riktigt långt iår, åkte tyvärr ut i 7:e avgörande mot dom Pittsburgh som vann Stanley Cup förra säsongen. Lets go Capitals!

http://www.nhl.tv/team/console.jsp?&id=44982

Mitten på februari börjar vinter OS, Sverige ska försvara sitt OS guld i ishockey, behöver inte säga mer!

http://www.city-hotels.se/images/various/olympics_contact_form.jpg

Tennisen kommer vara roligare än nånsin nu när Nadal är på väg tillbaka, blir sjukt kul att se!

Men det som känns som det viktigaste just nu är givetvis fotbolls-VM!!! Sommaren kommer att bli så sjukt bra om Sverige lyckas ta en plats!!!





Snälla vinn över Danmark!!!

Nu ska jag återgå till grabbarna, trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0