När turen vänder....

Om jag hade otur igår förmiddag, så vände det snabbt!

Igår kväll fick jag tillbaka ett av dom skolarbeten vi grabbar haft störst problem med. Fick till en början en känsla av att det här kan gå riktigt dåligt när läraren började prata om nivån på alla elevers arbeten. Så satt i 3 timmar och höll tummarna för att klara g, och när jag fick igen arbetet så kände jag bara "I had a dog once, and BINGO was his name!!!"

När segerns sötma lagt sig något så fick vi svar på mailet som vi skickat ang Frasier Island. Frasier Island är första destinationen vi tänkt besöka under vårat 10 dagars lov, och det vi skulle vilja göra är att hyra en bil och fara och kampa 2 nätter & 3 dagar. I mailet vi fick stod det att allt var fullbokat förutom 4 platser med start på lördag, och eftersom Ahlbäcks tjej kommer hit så har tre blivit fyra. Okej tänkte vi , vi ringer så fort dom öppnar imorgon och skulle det inte lösa sig så kan vi kanske ta det senare i veckan.

Vår ursprungliga plan var att flyga ifrån sydney på fredag förrmiddag istället för att betala för boende torsdag natt. Dock så steg priserna så mycket för fredags flyget så vi bokade igår förmiddag resan som nu går torsdag kväll.

Så när vi ringde ang Frasier Island så berättar hon att det är okej att fyra personer åker iväg på lördag, och som hon vi pratade med så hade vi väldigt tur för det var fullbokat fram till mitten på oktober.. Dock måste vi vara där på en säkerhetsgenomgång på fredag förmiddag för att få åka iväg på lördag. Och för att hinna till säkerhetsgenomgången måste vi åka bussen som går senast 7 på fredagmorgon. Så efter några om och men , tack vare att priserna höjdes så pass mycket på fredagmorgon planet osv så kommer vi tillslut att ta oss iväg till frasier island, som enligt alla ska vara typ det bästa med Australien!

Ska bli riktigt skönt med lov och kunna koppla bort allt ett tag, har varit mycket i skolan sista veckorna så har inte hunnit göra så mycket annat än att surfa på onsdagar. Någon gång mitt under nästa vecka kommer jag dessutom pröva på fallskärmshoppning, blir nervös bara över att tänka tanken, men är ska bli sjukt kul!

När jag kommer hem från den lilla resan och lovet så är det 10 veckor kvar av Australien, var av 5 veckor skola. Bara 10 veckor kvar tills jag får träffa min underbara Anna igen ♥! Helt omöjligt att bli stressad över att det den mesta tiden i Australien är över när man vet vad som kommer när resan är slut!!! Saknar dig gumman

Och en bild på hatten jag köpte idag!


Kommentarer
Postat av: Neeejjjj!

Den går bara inte att kommentera offentligt! ;)

2009-09-16 @ 20:33:00
Postat av: Sture

Skön hatt ;) hur var fraser?

2009-09-22 @ 04:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0