Besvikelsen...

Idag var det den stora dagen D, det var dags för debut på surfing brädan, var förberedd på en dag fyllt av krig med vågorna. Vaknade pigg och taggad som en 5 åring på julafton, gjorde mig en rejäl frukost och började tagga! Efter att jag ätit klart hade dom andra grabbarna fortfarande inte vaknat, så väckte grabbarna och fick svaret "aa kommer snart, fan chrille du är en timme för tidig!" När jag kollade på klockan så märkte jag att jag klivit upp ur sängen för tidigt, surfing butiken vi skulle till öppnade inte förän 10, hyffsat övertaggad....

Efter 1,5 timmars bustur så var vi framme vid efterlängtade bondi beach! Klar blå himmel men inga vågor..... och dom vågor som väl kom försvann lika snabbt.. knappt nån surfare ute. Efter att vid första synen tappat hoppet lite så försökte vi bygga upp det igen med att säga "Ähh det är nog bra för nybörjare att träna när det är så här", så vi gick in till surf-shoppen och där möts vi av ett skratt och "Noo guys , surf today? There is no point". Tre svenskar vandrade besvikna och irreterade därifrån.

Men trots att det inte fanns några vågor så var det fortfarande bra väder, och när vi väl tagit oss ut så måste man ju göra det bästa av situationen. Jag var sugen på att vandra en sväng så jag gick iväg på en 3 timmars promenad efter kusten, de andra grabbarna tog det lugnare och satt kvar vid stranden.
Lite bilder från promenaden:
     

Nu har vi fått en hemsida där vi kan kolla hur vågor osv ser ut på stränderna här,  och som det ser ut just nu så blir det ingen surfing förän nästa onsdag, är svåt att surfa utan vågor. Nu blir det tv, hade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0